Corruptes i grans empresaris.

L'alta burgesia són aquests senyors que creuen que el treball dels altres els pertany i per tant advoquen per una plusvàlua que deixa al treballador en una situació cada vegada més raquítica, són aquests senyors que, si poguessin, deixarien al treballador quasi morint-se de gana i treballant catorze hores al dia, són els nobles d'abans, els industrials del segle dinou, rendistes, els grans empresaris, i també aquests lladregots de la cosa pública (Millets i Montulls i polítics ) que roben els diners dels altres, i mentre els roben, consideren que és fins a cert punt raonable robar-los, ans el què fan és disposar dels diners dels altres tal com el gran empresari disposa del treball dels altres.

La mateixa llei que permet que l'Amancio Ortega pagui 800 euros al mes a una encarregada de tenda que treballa 10 hores diàries, permet creure (segurament de manera inconscient) als Millets i companyia que és raonable fer fortuna amb els diners dels altres; aquest mateix sistema que permet que uns pocs aglomerin tota la riquesa produïda pels altres, causa que tants corruptes s'enriqueixin sense albergar cap sentiment de culpabilitat.

Si un home pot atresorar 70.000 milions d'euros mentre paga a l'encarregada de tenda 800 euros al mes ¿no podré jo treure uns milions de la caixa pública, jo que tinc el poder de fer-ho, jo que he de continuar sent ric com ho són tots els de la meva classe? Si un empresari milionari pot pagar 700 euros a un treballador per deu hores de feina, i això és legal, i no constitueix un delicte, ¿com no podré jo treure diners de la Caixa pública?

No és que el capitalisme em sembli la pitjor de les monstruositats. Només cal veure com han acabat els sistemes que defensen un repartiment equitatiu de la riquesa. Però em sobta que tanta gent s'indigni amb un lladrocini de diner públic que en poc o en res es diferència del lladrocini dels grans empresaris, d' aquest lladrocini dels diners dels treballadors que a més està protegit per llei. Aquesta mateixa llei que ara es fa l'estreta amb els corruptes mentre s'ajeu a la falda dels grans empresaris i encara els permet sentir-se els venerables garants de la prosperitat.