Burka a la platja

L'altre dia a la platja de Barcelona vaig veure tres noies amb el burka. Com anaven tapades òbviament només feien que banyar-se. Es notava que les noies s'ho passaven d'allò més bé mentre els seus marits prenien el sol. A mi no em va causar cap problema. Les noies del burka estaven contentes, inclús més que moltes d'aquestes dones occidentals oprimides pel sol que es posen ben morenes per agradar al mascle. És veritat que m'hauria agradat que s'haguessin tret la roba i haguessin continuat amb els seus jocs aquàtics, però en fi, elles sabran per què es banyen completament vestides. Si no poso en qüestió per què una noia no fa topless i prefereix dur les tetes oprimides, no veig per què m'hauria de qüestionar el burka.

És una qüestió religiosa - diuen- és una mostra del masclisme que impera encara en aquesta religió. M'és absolutament igual, el que jo vull és que les noies es banyin felices a la platja. Qualsevol debat de fons sobre la possibilitat de tipificar de quina manera una dona ha d'anar vestida a la platja és cosa d'esnobs que estiuegen a Menorca amb la butxaca ben plena i el cor buit de l'empatia necessaria per comprendre els límits de la felicitat dels altres. Els que no tenen diners per marxar de Barcelona, i se'n van a banyar al riuet del costat de la via del tren de rodalies de Barcelona, no es qüestionen per què hi ha dones banyant-se en el rierol amb el burka posat. Les dones es banyen, es refresquen, passen l'estiu el millor que poden, cuiden dels seus fills que també s'estan banyant al rierol, i ningú debat sobre l'indumentària de bany de cadascú.

A més, acostuma a passar que els mateixos que volen prohibir el burka són els que després van sempre amb el banyador posat i els fa moltíssima vergonya mostrar la titola ¿Per què no mostreu la titola? Esteu oprimits. Que ho sapigueu ¿Per què no es rebel·leu contra vosaltres mateixos per no ser capaços d'anar amb la tita pengim penjam? ¿Per ventura no és el més còmode?

Que cadascú sigui púdic a la seva manera. Uns amb banyador, els altres amb els bikini, i si hi ha dones que encara van tapades, jo no sóc ningú per prohibir-les res ni per convidar-les a què facin la revolució. La revolució, en tot cas, l'hauria de fer jo, que sempre vull anar en pilotes per la platja i em veig obligat a anar-me'n expressament a una de nudista perquè es veu que la meva polla podria molestar els altres. Ohh és que hi ha nens petits! Nens petits! Sempre és la mateixa història: els mateixos que volen prohibir el burka són els que em diuen que em posi el banyador perquè escolti en aquesta platja és obligatori dur el banyador posat.